1. Хөтөлбөрийн чанарын баталгаажилт
Боловсролын магадлан итгэмжлэх үндэсний зөвлөл: 2023 онд

2. Мэргэжилтний цогц чадамж
Сувилагч хөтөлбөрөөр төгсөгч нь үйлчлүүлэгчид тусламж үйлчилгээг мэргэжлийн өндөр түвшинд үзүүлдэг, эмнэлгийн мэргэжилтний ёс зүйн хэм хэмжээг дээдлэн ажилладаг, өөрийн ажилдаа шинэ технологийг ашигладаг, судалгаанд суурилсан тусламжийг аюулгүй байдлаар үзүүлдэг, мэргэжил нэгт нөхдөө манлайлагч, багаар хамтран ажиллах чадвар бүхий цогц чадамж эзэмшсэн байна. Мэргэжлийн чиглэлээр 63 төрлийн мэдлэг, 174 ур чадвар эзэмшиж, 62 хандлага төлөвшинө.
3. Сувилагч дэд бакалаврын хөтөлбөр:
Мэргэжил: Сувилагч
Суралцах хугацаа: 3 жил
Нийт суралцах багц цаг: 96
4. Хөтөлбөрийн зорилго:
Үйлчлүүлэгчдийн хэрэгцээнд чиглэсэн сувилахуйн тусламж үйлчилгээг мэргэжлийн өндөр түвшинд үзүүлэх, бүх шатлалын эмнэлэг, сургууль, цэцэрлэг, урьдчилан сэргийлэх байгууллагуудад ажиллах мэргэжилтэн бэлтгэх.
5. Хөтөлбөрийн боловсролын зорилтууд (peo):
• Эрүүл мэндийн сувилахуйн тусламж үйлчилгээнд ард иргэдийн сэтгэл ханамжийг байнга нэмэгдүүлэхэд чиглэгдсэн байх
• Мэргэжилтнүүдэд үндэсний болон олон улсад өрсөлдөх, хөрвөх мэдлэг, чадвар, хандлагыг төлөвшүүлэхэд чиглэгдсэн байх
• Оролцогч талуудын хэрэгцээг хангагч байх, ялангуяа суралцагчид болон багш, ажилтнуудад ээлтэй байх
6. Хөтөлбөрийн сургалцахуйн үр дүн (plo):
• Үйлчлүүлэгч төвтэй тусламж үзүүлэгч
• Мэргэжилтэн
• Мэдээлэл зүйч, технологич
• Нотолгоонд суурилсан тусламж үзүүлэгч
• Манлайлагч
• Тогтолцоонд түшиглэсэн тусламж үзүүлэгч
• Аюулгүй байдлыг хангагч
• Харилцагч
• Багаар ажиллагч ба хамтрагч
• Чанарыг сайжруулагч
Сургалтын үйл ажиллагааны бүтэц:
|
Улирал |
Намрын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 1) |
||||||||
|
Сар |
VIII сар |
IX сар |
X сар |
||||||
|
7 хоног |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Удиртгал |
Онолын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
||||||
|
Улирал |
Намрын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 1) |
|||||||||
|
Сар |
XI сар |
XII сар |
XII-I сар |
|||||||
|
7 хоног |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Дадлага, семинарын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
Шалгалт |
|||||||
|
Улирал |
Хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 2) |
|||||||
|
Сар |
II сар |
III сар |
||||||
|
7 хоног |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Онолын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
||||||
|
Улирал |
Хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 2) |
|||||||||
|
Сар |
IV сар |
V сар |
VI сар |
|||||||
|
7 хоног |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Дадлага, семинарын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
Шалгалт |
|||||||
|
|
Төгсөх дамжааны хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа |
|||||||
|
Сар |
II сар |
III сар |
||||||
|
7 хоног |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Эмнэлзүйн дадлага |
Дадлага, семинарын хичээл |
||||||
|
|
Төгсөх дамжааны хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа |
|||||||||
|
Сар |
IV сар |
V сар |
VI сар |
|||||||
|
7 хоног |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Дадлага, семинарын хичээл |
Төгсөлтийн шалгалт |
Лицензийн шалгалт |
|||||||
Зуны амралт
7. Мэргэжлийн тэнхим
Сувилахуйн тэнхимийн танилцуулга
8. Тэтгэлэг урамшуулал
Монгол Улсын хөгжлийн тэргүүлэх эрэлттэй мэргэжлийн жагсаалтад багтсан.
-
Монгол Улсын Засгийн газрын 346-р тогтоолоор сургалтын төлбөр 70-100 хувь хөнгөлөгдөнө.
9. Оюутан солилцоо
-
Франц улсын Мулан хотын Улаан загалмайн дэргэдэх Сувилахуйн сургууль
-
Япон улсын Жичи Анагаах ухааны сургуулийн Сувилахуйн сургууль
10. Ажлын байр
-
Бүх шатны эмнэлэг, эрүүл мэндийн байгууллага
-
Ерөнхий боловсролын болон тусгай сургууль, цэцэрлэг
11. Албан тушаал
-
Сувилагч
-
Тасгийн ахлах сувилагч
-
Сувилахуйн албаны арга зүйч, дарга
12.Цаашид өсөн дэвших боломж
-
Боловсролын хувьд магистр, докторын зэрэг хамгаалах
-
Мэргэжлийн хувьд төрөлжсөн сувилахуйн 19 чиглэлээр суралцах
-
Сувилахуйн удирдлагын чиглэлээр суралцах
-
Олон улсад ажиллах (Герман, Япон улсад)
1. Хөтөлбөрийн чанарын баталгаажилт
Боловсролын магадлан итгэмжлэх үндэсний зөвлөлөөр 2024 онд магадлан итгэмжлүүлэхээр бэлтгэж байна.
2. Мэргэжилтний цогц чадамж
Эх баригч мэргэжилтний цогц чадамж нь оюутан эх баригч мэргэжлээр төгсөж гарсны дараа эзэмшсэн байх, нөхөн үржихүйн эрүүл мэндийн тусламж үйлчилгээг үзүүлэхэд шаардагдах мэдлэг, чадвар, хандлагыг тодорхойлсон баримт бичиг юм. Төгсөгч нь мэргэжилтэн, зөвлөгч, манлайлагч, хамтрагч, харилцагч, тасралтгүй суралцагч байх 6 чадамжийн хүрээнд мэргэжлийн 68 мэдлэгтэйгээр, 124 ур чадварыг эзэмшин, 33 хандлага төлөвшсөн мэргэжилтэн байна.
3. Эх барихуй дэд бакалаврын хөтөлбөр:
Мэргэжил: Эх баригч
Суралцах хугацаа: 3 жил
Нийт суралцах багц цаг: 96
4. Хөтөлбөрийн зорилго:
Эрүүл мэндийн тусламж үйлчилгээний бүхий л шатлалд, эрүүл жирэмслэлт, төрөлт, төрсний дараах үеийн эх барихуйн мэргэжлийн тусламж үзүүлэх, бүх насны эмэгтэйчүүдэд эрүүл мэндийн зөвлөгөө өгөх, эрүүл мэндийн боловсрол олгох чадвар бүхий мэргэжилтэн бэлтгэх.
5. Хөтөлбөрийн боловсролын зорилтууд (peo):
• Хэвийн жирэмслэлт төрөлт, төрсний дараах үеийн тусламж
• Эх нялхсын эрүүл мэндийн боловсрол олгох арга зүй
• Нярайн тусламж
• Эмгэг явцтай жирэмслэлт, төрөлт, төрсний дараах үеүдэд зонхилон тохиолдох эмгэгийн тусламж
• Эх барихын яаралтай тусламж
Ур чадвар:
• Хэвийн явцтай жирэмслэлт, төрөлт, төрсний дараах үед бие даан тусламж үзүүлэх
• Нярайн нэн шаардлагатай тусламж үзүүлэх
• Хүндрэлтэй жирэмслэл, төрөлт, төрсний дараах үед багаар тусламж үзүүлэх
• Бэлгийн болон Нөхөн үржихүйн эрүүл мэндийн боловсрол олгох
• Анхан шатны эх барихын яаралтай тусламж үзүүлэх, шилжүүлэх
• Жирэмсэн, төрсөн болон нөхөн үржихүйн насны эмэгтэйчүүд, тэдний гэр бүлд зөвлөгөө өгөх
6. Хөтөлбөрийн сургалцахуйн үр дүн (plo):
• Мэргэжилтэн
• Зөвлөгч
• Хамтрагч
• Харилцагч
• Тасралтгүй суралцагч
• Манлайлагч
Сургалтын үйл ажиллагааны бүтэц:
|
Улирал |
Намрын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 1) |
||||||||
|
Сар |
VIII сар |
IX сар |
X сар |
||||||
|
7 хоног |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Удиртгал |
Онолын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
||||||
|
Улирал |
Намрын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 1) |
|||||||||
|
Сар |
XI сар |
XII сар |
XII-I сар |
|||||||
|
7 хоног |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Дадлага, семинарын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
Шалгалт |
|||||||
|
Улирал |
Хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 2) |
|||||||
|
Сар |
II сар |
III сар |
||||||
|
7 хоног |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Онолын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
||||||
|
Улирал |
Хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 2) |
|||||||||
|
Сар |
IV сар |
V сар |
VI сар |
|||||||
|
7 хоног |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Дадлага, семинарын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
Шалгалт |
|||||||
|
|
Төгсөх дамжааны хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа |
|||||||
|
Сар |
II сар |
III сар |
||||||
|
7 хоног |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Эмнэлзүйн дадлага |
Дадлага, семинарын хичээл |
||||||
|
|
Төгсөх дамжааны хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа |
|||||||||
|
Сар |
IV сар |
V сар |
VI сар |
|||||||
|
7 хоног |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Дадлага, семинарын хичээл |
Төгсөлтийн шалгалт |
Лицензийн шалгалт |
|||||||
Зуны амралт
7. Мэргэжлийн тэнхим
Эмнэлзүйн тэнхимийн танилцуулга
8. Тэтгэлэг урамшуулал
-
Боловсролын зээлийн сангийн Оюутны хөгжлийн зээлээр (хүүгүй) суралцах боломжтой.
9. Ажлын байр
-
Эх хүүхдэд эрүүл мэндийн тусламж үйлчилгээ үзүүлдэг үндэсний хэмжээний төвүүд
-
Нийслэлийн амаржих газрууд
-
Бүсийн Оношлогоо Эмчилгээний төвүүд
-
Аймгийн нэгдсэн эмнэлгүүд
-
Дүүргийн эрүүл мэндийн төвүүд
-
Сум, тосгон, өрхийн эрүүл мэндийн төвүүд
-
Хувийн хэвшлийн эмнэлгүүд
10. Албан тушаал
-
Эх баригч
-
Тасгийн ахлах эх баригч
-
Эх барих болон сувилахуйн албаны дарга
11. Цаашид өсөн дэвших боломж
-
Боловсролын хувьд бакалавр, магистр, докторын зэрэг хамгаалах
-
Мэргэжлийн хувьд төрөлжсөн 5 чиглэлээр суралцах
1. Хөтөлбөрийн чанарын баталгаажилт
Боловсролын магадлан итгэмжлэх үндэсний зөвлөл: 2023 онд

2. Мэргэжилтний цогц чадамж
Эм найруулагч мэргэжлээр төгсөгч нь үйчлүүлэгчид эм зүйн тусламж үйлчилгээ үзүүлэхэд шаардагдах мэдлэг, чадвар, хандлага, ёс зүйг эзэмшсэн мэргэжилтэн байна.
3. Эм найруулагч хөтөлбөр:
Мэргэжил: Эм найруулагч
Суралцах хугацаа: 3 жил
Нийт суралцах багц цаг: 96
4. Хөтөлбөрийн зорилго:
Эм зүйн тусламж үйлчилгээний өнөөгийн эрэлт хэрэгцээнд нийцсэн, нотолгоонд суурилсан, үйлчлүүлэгч төвтэй тусламж үйлчилгээ үзүүлдэг, багаар хамтран ажиллах чадвартай, мэргэжилтний ёс зүйг дээдэлдэг эм найруулагч дэд бакалавр зэрэгтэй мэргэжилтэн бэлтгэх.
5. Хөтөлбөрийн боловсролын зорилтууд (peo):
• Эмийн зохистой хэрэглээг төлөвшүүлэхэд дэмжиж оролцох
• Эмийн ургамал болон түүхий эдийг ялган таньж, анхан шатны боловсруулалт хийх
• Эмийн хэлбэрийг бэлтгэх, үйлдвэрлэхэд хамтран оролцох
• Эмийн бэлдмэлийн чанарын шинжилгээний суурь аргыг эзэмших
• Эмнэлзүйн эм зүйн тусламж үйлчилгээнд дэмжлэг үзүүлж оролцох
• Эм зүйн үйл ажиллагааг зохион байгуулахад оролцох
• Эмнэлгийн хэрэгслийг зохицуулах үйл ажиллагаанд дэмжлэг үзүүлэх
• Эмийн маркетингийн үйл ажиллагааг хэрэгжүүлэхэд дэмжлэг үзүүлэх
6. Хөтөлбөрийн сургалцахуйн үр дүн (plo):
• Мэргэжилтэн
• Тасралтгүй суралцагч
• Харилцагч
• Хамтрагч
• Тусламж үзүүлэгч
Сургалтын үйл ажиллагааны бүтэц:
|
Улирал |
Намрын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 1) |
||||||||
|
Сар |
VIII сар |
IX сар |
X сар |
||||||
|
7 хоног |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Удиртгал |
Онолын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
||||||
|
Улирал |
Намрын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 1) |
|||||||||
|
Сар |
XI сар |
XII сар |
XII-I сар |
|||||||
|
7 хоног |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Дадлага, семинарын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
Шалгалт |
|||||||
|
Улирал |
Хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 2) |
|||||||
|
Сар |
II сар |
III сар |
||||||
|
7 хоног |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Онолын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
||||||
|
Улирал |
Хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 2) |
|||||||||
|
Сар |
IV сар |
V сар |
VI сар |
|||||||
|
7 хоног |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Дадлага, семинарын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
Шалгалт |
|||||||
|
|
Төгсөх дамжааны хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа |
|||||||
|
Сар |
II сар |
III сар |
||||||
|
7 хоног |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Эмнэлзүйн дадлага |
Дадлага, семинарын хичээл |
||||||
|
|
Төгсөх дамжааны хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа |
|||||||||
|
Сар |
IV сар |
V сар |
VI сар |
|||||||
|
7 хоног |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Дадлага, семинарын хичээл |
Төгсөлтийн шалгалт |
Лицензийн шалгалт |
|||||||
Зуны амралт
4. Мэргэжлийн тэнхим
Эм зүй - Био-Анагаахын тэнхимийн танилцуулга
5. Тэтгэлэг урамшуулал
-
Боловсролын зээлийн сангийн Оюутны хөгжлийн зээлээр (хүүгүй) суралцах боломжтой.
6. Ажлын байр
-
Эмнэлгийн эмийн сан
-
Нийтийн үйлчилгээтэй эмийн сан
-
Эмийн үйлдвэр
-
Эм ханган нийлүүлэх байгууллага
-
Эм шинжилгээний лаборатори
-
Сумын эмийн сан, эрүүл мэндийн төв
7. Албан тушаал
-
Эм найруулагч
8. Цаашид өсөн дэвших боломж
-
Эм зүйч мэргэжлээр шатлан суралцах боломжтой.
1. Мэргэжилтний цогц чадамж
Лабораторийн техникч хөтөлбөрөөр төгсөгч нь цус шээс, эд эсийн дээж зэрэг биеийн шингэнд шинжилгээ хийх, микроскоп, автомат эс тоолуур зэрэг лабораторийн тоног төхөөрөмжийг ажиллуулах, нэг зэрэг олон сорьц шинжилдэг автомат төхөөрөмжүүдийг ажиллуулах, шинжилгээний захиалгыг бүртгэх, хариу үр дүнг үйлчлүүлэгчийн эмнэлгийн бүртгэлд оруулах, лабораторийн шинжилгээ, ажилбабрын үр дүн, дүгнэлтийн талаар эмч мэргэжилтнүүдтэй зөвлөлдөх мэдлэг, чадвар, хандлага эзэмшинэ.
2. Лабораторийн техникч хөтөлбөр:
Мэргэжил: Лабораторийн техникч
Суралцах хугацаа: 3 жил
Нийт суралцах багц цаг: 93
3. Хөтөлбөрийн зорилго:
Эмнэлзүйн лабораторид хийгддэг үндсэн шинжилгээнүүдийг стандарт ажиллагааны заавар (САЗ)- ын дагуу гардан хийх, орчин үеийн техник технологи бүхий шинжилгээний багаж тоног төхөөрөмжүүд дээр ажиллах ур чадвартай мэргэжилтэн бэлтэх.
4. Хөтөлбөрийн боловсролын зорилтууд (peo):
• Лабораторид хүрээлэн буй орчны болон эрсдэлийн удирдлага, аюулгүй ажиллагааны стандарт шаардлагыг дагаж мөрдөх замаар аюулгүй ажиллагааг хангаж ажиллах
• Лабораторийн шинжилгээний технологи, арга зүй, зааварт нийцүүлэн лабораторийн шинжилгээнийн бэлтгэлийг хангах
• Тусгай арга техникийн дагуу (стандарт үйл ажиллагааны заавар) лабораторийн шинжилгээг хийж гүйцэтгэх
• Тоног төхөөрөмж, лабораторийн багаж хэрэгсэлд шаардлагатай тохируулга хийх
• Лабораторийн шинжилгээний үр дүнгийн үнэн зөв байдлыг ханган ажиллаж хариуг гаргах
• Лабораторийн шинжилгээний хариуг тайлбарлах, үнэлэх, дүн шинжилгээ хийх
• Лаборатори мэдээллийн системийг ашиглан шинжилгээний хариуг зохистой мэдээлэх
• Тухайн ажлын байранд хамаарах чанарын стандарт шаардлагыг хангахын тулд чанарын журмыг дагаж мөрдөх, лабораторид хэрэглэгдэх статистик тооцоолол, алдааг олж илрүүлэх, залруулах, лабораторийн чанарыг тасралтгүй сайжруулах арга хэмжээг хэрэгжүүлэх
• Шийдвэрлэх асуудлыг илрүүлж, шинжлэх ухааны зохих аргазүйг ашиглан дэвшилт гаргах
5. Хөтөлбөрийн сургалцахуйн үр дүн (plo):
• Мэргэжилтэн
• Менежер
• Тасралтгүй суралцагч
• Эмнэлзүйн хамтрагч
6. Сургалтын үйл ажиллагааны бүтэц:
|
Улирал |
Намрын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 1) |
||||||||
|
Сар |
VIII сар |
IX сар |
X сар |
||||||
|
7 хоног |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Удиртгал |
Онолын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
||||||
|
Улирал |
Намрын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 1) |
|||||||||
|
Сар |
XI сар |
XII сар |
XII-I сар |
|||||||
|
7 хоног |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Дадлага, семинарын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
Шалгалт |
|||||||
|
Улирал |
Хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 2) |
|||||||
|
Сар |
II сар |
III сар |
||||||
|
7 хоног |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Онолын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
||||||
|
Улирал |
Хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 2) |
|||||||||
|
Сар |
IV сар |
V сар |
VI сар |
|||||||
|
7 хоног |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Дадлага, семинарын хичээл |
Дадлага, семинарын хичээл |
Шалгалт |
|||||||
|
|
Төгсөх дамжааны хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа |
|||||||
|
Сар |
II сар |
III сар |
||||||
|
7 хоног |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Эмнэлзүйн дадлага |
Дадлага, семинарын хичээл |
||||||
|
|
Төгсөх дамжааны хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа |
|||||||||
|
Сар |
IV сар |
V сар |
VI сар |
|||||||
|
7 хоног |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
Сургалтын хэлбэр |
Дадлага, семинарын хичээл |
Төгсөлтийн шалгалт |
Лицензийн шалгалт |
|||||||
Зуны амралт
7. Мэргэжлийн тэнхим
Анагаахын суурь боловсролын тэнхимийн танилцуулга
8. Тэтгэлэг урамшуулал
-
Боловсролын зээлийн сангийн Оюутны хөгжлийн зээлээр (хүүгүй) суралцах боломжтой.
9. Ажлын байр
-
Улсын төрөлжсөн болон тусгай мэргэжлийн төвүүд
-
Дүүргийн нэгдсэн эмнэлэг
-
Бүсийн оношлогоо эмчилгээний төв
-
Аймгийн нэгдсэн эмнэлэг
-
Сумын эмнэлэг
-
Хувийн хэвшил
10. Албан тушаал
-
Лабораторийн техникч
11. Цаашид өсөн дэвших боломж
1. Хөтөлбөрийн чанарын баталгаажилт
Боловсролын магадлан итгэмжлэх үндэсний зөвлөл: 2022 онд

2. Мэргэжилтний цогц чадамж
Уламжлалт анагаах ухааны сувилагч нь хүн амын эрүүл мэнд, эмнэлгийн тусламж үйлчилгээний бодлоготой уялдуулан зонхилон тохиолдох өвчин эмгэгийг уламжлалт болон орчин цагийн анагаах ухааны аргуудаар сувилах ур чадварыг эзэмшсэн, гардан хийх үйлдэлд мэргэшсэн, цаашид анагаах ухааны төрөлжсөн нарийн мэргэжлийн чиглэлээр мэргэших 98 мэдлэг, 149 ур чадварыг эзэмшиж 23 хандлага төлөвшсөн мэргэжилтэн байна.
3. Уламжлалт анагаах ухааны сувилагч хөтөлбөр:
Мэргэжил: Уламжлалт анагаах ухааны сувилагч
Суралцах хугацаа: 3 жил
Нийт суралцах багц цаг: 96
4. Хөтөлбөрийн зорилго:
Монгол Улсын эрүүл мэндийн салбарын хөгжилд хувь нэмрээ оруулахуйц ёс суртахуун, оюун ухаан, бие бялдар, гоо зүйн хувьд төлөвшсөн, хүн амын эрүүл мэндийг хамгаалах, эмнэлгийн тусламж үйлчилгээг бодлоготой уялдуулан хүргэх чадвартай, зонхилон тохиолдох өвчин эмгэгийг уламжлалт болон орчин үеийн анагаах ухааны аргуудаар сувилах мэдлэг, чадвар, хандлага төлөвшсөн мэргэжилтэн болох. Цаашид төрөлжсөн нарийн мэргэжлийн чиглэлээр мэргэших чадвартай мэргэжилтэн байна. Төгсөгч нь тасралтгүй суралцагч байж, ажлын байранд тасралтгүй хөгжиж, эрдэм шинжилгээний ажил хийж, төрөлжсөн мэргэжлийн сургалт, магистрантур, докторантурт суралцах эрхээр хангагдсан байна.
5. Хөтөлбөрийн боловсролын зорилтууд (peo):
• Эрүүл мэндийн сувилахуйн тусламж үйлчилгээнд ард иргэдийн сэтгэл ханамжийг байнга нэмэгдүүлэхэд чиглэгдсэн байх
• Хөтөлбөрөөр төгсөгч мэргэжилтэн нь Монголын уламжлалт анагаах ухааны өв соёлыг тээгч, үндэсний хэмжээнд эрүүл мэндийн тусламж үйлчилгээний экспортыг дэмжихэд чиглэгдсэн байх
• Мэргэжилтнүүдэд үндэсний болон олон улсад өрсөлдөх, хөрвөх мэдлэг, чадвар, хандлагыг төлөвшүүлэхэд чиглэгдсэн байх
• Оролцогч талуудын хэрэгцээг хангагч байх, ялангуяа суралцагчид болон багш, ажилтнуудад ээлтэй байх
6. Хөтөлбөрийн сургалцахуйн үр дүн (plo):
• Үйлчлүүлэгч төвтэй тусламж үзүүлэгч
• Нэгдмэл анагаах ухааны сувилахуйн тусламж үзүүлэгч
• Манлайлагч
• Хамтрагч
• Харилцагч
• Зөвлөгөө өгөгч
• Тасралтгүй суралцагч
• Мэргэжилтэн
Сургалтын үйл ажиллагааны бүтэц:
| Улирал | Намрын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 1) | ||||||||
| Сар | VIII сар | IX сар | X сар | ||||||
| 7 хоног | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| Сургалтын хэлбэр | Удиртгал | Онолын хичээл | Дадлага, семинарын хичээл | ||||||
| Улирал | Намрын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 1) | |||||||||
| Сар | XI сар | XII сар | XII-I сар | |||||||
| 7 хоног | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| Сургалтын хэлбэр | Дадлага, семинарын хичээл | Дадлага, семинарын хичээл | Шалгалт | |||||||
| Улирал | Хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 2) | |||||||
| Сар | II сар | III сар | ||||||
| 7 хоног | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| Сургалтын хэлбэр | Онолын хичээл | Дадлага, семинарын хичээл | ||||||
| Улирал | Хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа (Semester 2) | |||||||||
| Сар | IV сар | V сар | VI сар | |||||||
| 7 хоног | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| Сургалтын хэлбэр | Дадлага, семинарын хичээл | Дадлага, семинарын хичээл | Шалгалт | |||||||
| Төгсөх дамжааны хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа | ||||||||
| Сар | II сар | III сар | ||||||
| 7 хоног | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| Сургалтын хэлбэр | Эмнэлзүйн дадлага | Дадлага, семинарын хичээл | ||||||
| Төгсөх дамжааны хаврын улирлын сургалтын үйл ажиллагаа | ||||||||||
| Сар | IV сар | V сар | VI сар | |||||||
| 7 хоног | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| Сургалтын хэлбэр | Дадлага, семинарын хичээл | Төгсөлтийн шалгалт | Лицензийн шалгалт | |||||||
Зуны амралт
4. Мэргэжлийн тэнхим
Нийгмийн эрүүл мэнд – Уламжлалт анагаах ухааны тэнхимийн танилцуулга
5. Тэтгэлэг урамшуулал
- Монгол Улсын хөгжлийн тэргүүлэх эрэлттэй мэргэжил
- Монгол Улсын Засгийн газрын 346-р тогтоолоор сургалтын төлбөр 70-100 хувь хөнгөлөгдөнө.
6. Оюутан солилцоо
- БНХАУ-ын Өвөр Монголын Анагаах Ухааны их сургууль
7. Ажлын байр
- Бүх шатны эмнэлэг, эрүүл мэндийн байгууллага
- Ерөнхий боловсролын болон тусгай сургууль, цэцэрлэг
- Сувилал, сувилахуйн төв
8. Албан тушаал
- Уламжлалт анагаах ухааны сувилагч
- Тасгийн ахлах эх баригч
9. Цаашид өсөн дэвших боломж
- Боловсролын хувьд магистр, докторын зэрэг хамгаалах